Semester.

Som ni kära läsare förstått har jag alldeles nyligen gjort en liten semestertripp till Stockholm, och jag tänkte att jag kortfattat skulle skriva lite om dessa dagar. Bilder kan jag dessvärre ännu inte lägga ut pga att minneskortet är hemma hos mami och papi. Men detta ska jag försöka ordna så fort som möjligt.

Torsdag: Flyget var ordentligt försenat så resan påbörjades inte förrän 21.30. Min första flygning är nu avklarad, och den gick alldeles utmärkt förutom när nedgången av planet påbörjades. Då fick jag ordentligt lock för öronen och kraftigt tryck och smärta. Vilket inte var något vidare men jag härdade ut.

Fredag: SHOPPING!!!! Jag och Fanny var in på de flesta affärer som Stockholm har att erbjuda och detta resulterade i en hel del köp för oss båda två. Fötterna värkte ordentligt på kvällen däremot men det är smällar man får ta.

Lördag: Turist dagen. Vi besökte ett antal museéum, så som Livrustkammaren, Aquarium och Vasamuseét. Såg på hajmatning, åt goda muffins, njöt av solen, åkte Djurgårdsfärjan, tog kort, grillning, kojbyggning, trevligt sällskap och film.

Söndag: Gröna lund för hela slanten!! Dock är jag inte lika åk-tokig som min käre kompanjon är, men ett besök i spökhuset gjordes bland annat. En tripp som jag skrattade mig igenom hela vägen och småsnackade med spökena. Trevligt.. Åt godisremmar, njöt av solen, njöt av musiken, "Svenne banan", SÅNG, Cosmonova, besultsångest, thaimat, såg Nanne, Markoolio och Molly Sandén.

Måndag: Med mig som kartläsare och Fanny som chaufför gav vi oss ut på Stockholms vägar för att besöka Stinsen, Stockholm Outlet och IKEA. Vilket vi lyckades med galant utan några större missöden. Flyg hem 17.15.

För att skona er läsare tror jag bara att jag ger er en kort version av denna tripp. Annars skulle jag kunna skriva oändligt mycket mer, men det tror jag inte någon utav er skulle orka läsa. Om ni däremot undrar över någonting får ni helt enkelt fråga så kan jag förklara lite mer ingående :)

Huvudsaken är iaf att denna resa har varit underbar!! Det måste göras om snart igen ;)


Kommentarer
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Sådär, lite små sjuk :/ Själv?

2009-09-02 @ 14:37:21
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: (:

hejhej ,

jag gillar din blogg väldigt mycket,

men jag undrar om inte du skulle kunna hjälpa mig med en sak ,

hur fixade du din design (den längst åt höger&vänster , som du har i leopardmönster)

skulle vara jette tacksam om ja fick hjälp med det (:

2009-09-02 @ 16:18:13
URL: http://pamiie.blogspot.com
Postat av: Sara

Jättefin blogg :D

2009-09-06 @ 11:01:41
URL: http://essiochsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0