I´m thinking.

Visst är det en härlig känsla när man kommer ut från duschen och luktar sådär sagolikt gott om hela kroppen? Underbart. En riktig feel-good känsla! Passade på att unna mig själv en riktigt lång dusch och nu står uppdatering och finslipning av mitt CV på "att göra listan" . Ska in på arbetsförmedlingen imorgon och gå på ett möte där 13.15, vilket jag inte är alltför upphetsad över. Men, det måste ju trots allt göras..

Tänk så länge man väntat på att gå ut gymnasiet och ta studenten. Nu när man sitter här relativt nyutexaminerad är det nästan så man trots allt längtar tillbaka. Tänk så bekymmerslös tillvaron var då! Visst hade man det jobbigt ibland med prov och läxor, men man hade trots allt en vardaglig rutin. Någonstans att ta vägen på dagarna. Man hade sitt studiebidrag på 1050 kronor om än det inte må vara mycket. Nu sitter man här sysslolös och arbetslös. Allting känns bara löst i ens vardag. Även om jag har ett extra jobb är min vardag fortfarande oviss. Jag vet inte om jag får jobba en dag i månaden eller fem. Tack och lov har man iallafall sommarjobbets löner att fortfarande inkassera. Men sen då? Även om man anstränger sig och gör allt för att få ett jobb vet vi alla att det inte är världens bästa tider för tillfället. Tragiskt men sant.

Så självklart är jag orolig för framtiden. Många "tänk om" cirkulerar i mitt huvud. Men i slutändan kan jag inte göra någonting annat än mitt bästa och bara hoppas att det tar mig så långt som det behövs. Jag vill kunna vakna på morgonen och känna en trygghet. Ha en fast inkomst och göra någonting jag trivs med. Det är min dröm. Det är den jag ska sträva efter att förverkliga. Om än vägen dit ibland må kännas lång, är det viktigt att man inte ger upp. Tiderna ser inte ljusa ut, och jag är inte den enda arbetslösa personen. Men jag vill bryta mig ut från den massan. Jag vill. Jag ska. Jag kan!
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm... de bruna tror jag var från monki, och de andra från... jag vet inte :P

2009-08-17 @ 21:21:49
URL: http://ellenlinde.blogg.se/
Postat av: o

Hej du! Hjälp oss att minnas underbara Michael Jackson, ingenting är taget från tidningarna, allt är hans egna ord. Pussar!

2009-08-17 @ 21:25:31
URL: http://remembermichaeljackson.blogg.
Postat av: simone

Sv: han heter Vincent ;) ..Haha, ett fåt? Ja det var ju en diff där melan katt och hund :) En katt är ju väldigt bra att börja med, om man inte vill ha det stora ansvaret först liksom :)

2009-08-17 @ 21:30:43
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0