In loving memory <3



You still live in me
I feel you in the wind
You guide me constantly
--


På den här dagen. För exakt 365 dagar sedan, vid det här exakta klockslaget fick jag ett besked som fullkomligt krossade mig inombords. Jag var omgiven av luft men ändå kunde jag inte andas. Fastän mina ben var friska kunde jag inte längre stå upp. Jag kunde inte stödja mig. Jag föll. Jag var tom. Jag var fullkomligt mållös.

När telefonen ringde fruktade jag redan det värsta. När jag hörde mammas röst i andra änden förstod jag direkt att min värsta mardröm hade blivit sann. Efter en viss tids sjukdom hade min älskade och underbara farfar lämnat oss. Lämnat mig.. Så ensam har jag aldrig någonsin känt mig. Så många tårar har aldrig någonsin runnit nerför mitt ansikte.. 

Nu har redan ett år passerat.. Jag kan knappt förstå att det är ett år sedan jag sist fick höra din röst. Ett år sedan jag för sista gången fick hålla din hand. Hålla om dig. Tiden rusar iväg, men smärtan och saknaden består. Tiden läker inte alla sår. Det finns vissa sår som inga evigheter någonsin kan läka. Det här är ett sådant sår. Den svarta klumpen av sorg som bosatt sig i mitt hjärta kommer aldrig någonsin försvinna.

Samtidigt som det känns som att jag är ett år längre ifrån dig, har jag även kommit ett år närmare dig. Även om det är många år kvar kommer vi alla en dag att återförenas. Den dagen ska vi spela schack, och vi ska pyssla i trädgårdar och äta massvis av de karameller som jag vet att du gillar.. Den dagen. Den dagen ska jag bara hålla om dig. Den dagen ska jag återigen få säga till dig hur fullkomligt mycket jag älskar dig.

Tills den dagen vi blir återförenade igen har vi våra minnen av dig att leva på. Tack vare dessa finns du med oss i varje steg vi tar. Även om vi inte kan se dig, eller känna din närhet kommer du alltid att finnas vid vår sida. Du kommer alltid att vara den hjälpsamma, utsträckta handen när vi känner oss svaga och behöver stöd. Du kommer alltid att vara styrkan som får våra hjärtan att fortsätta slå. Du finns överallt i vår närhet. När vinden blåser i träden vill jag tro att det är du som smeker min kind. Ett sätt att lindra sorgen och saknaden du lämnat efter dig.

Jag vet att du vakar över oss, och att du har det bättre där du är nu. Utan smärta.
Du kommer för evigt finnas i våra hjärtan♥
Jag älskar dig farfar.
- -



Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: haha klart hon tar lammköttet :P haha



allt bra idag?

2009-10-01 @ 09:35:19
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: moa<3

hihi<3 :)

gillar den sången<3

2009-10-01 @ 09:36:28
URL: http://livetommoa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja, ja är verkligen nöjd med allt jag fick shoppat igår :D



Fint skrivet av dig...

2009-10-01 @ 09:43:32
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Andréa

Åh, jag älskar den Alter Bridge-låten. Och dom är ett av mina absoluta favoritband :)

Jättefint skrivet inlägg också. Beklagar sorgen.

2009-10-01 @ 18:24:36
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0